خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/30 - 15:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مصاحبه مطبوعاتی عزیزی با رسانه های بلاروس:

آمریکا هر جایی پا می‌گذارد نا امنی بیشتر می‌شود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در پایان نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی در مینسک به خبرنگاران گفت: هر جا که آمریکایی ها پای خود را می گذارند ناامنی در  آن منطقه افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم عزیزی در پایان نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی در مینسک به خبرنگاران گفت: متأسفانه شاهد اقدامات یکجانبه آمریکا و غرب هستیم، در همه مناطقی که آمریکایی ها حضور دارند ناامنی ایجاد می کنند و متحدان آنها هم در توسعه ناامنی در چنین مناطقی مشارکت می کنند. پیامدهای چنین مداخلاتی به گفته وی، تروریسم سازمان یافته، مداخله در امور داخلی کشورها،  تهدیدات بیولوژیکی و فضایی و گسترش مواد مخدر است که  تهدیدی برای امنیت ملی کشوها به شمار می آید. 



نماینده مردم شیراز درمجلس تصریح کرد: در مورد همه این مشکلات، کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی باید تصمیم بگیرند. ایران تجربه چندین ساله مقابله با آمریکا را دارد. تنها در مبارزه با تروریسم، ایران ۷ هزار شهید داده است. در این مسیر تجربیات گران بهایی داریم که می توانیم آن را با کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در میان بگذاریم .



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین بر این باور است که  همه اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی، باید اقدامات خود را هماهنگ کرده و با همبستگی و مقاومت مشترک در برابر دشمنان و مشکلات ایستاد و گفت: این نشست را بسیار مفید و موثر  بوده که در نهایت به توسعه ثبات و برقراری صلح در منطقه کمک می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 361949
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم